|
Łożysko wałka zdawczego |
Autor |
Wiadomość |
Koniefka
Motocykl: MZ Etz150
Wiek: 60 Dołączył: 02 Lis 2022 Posty: 1
|
Wysłany: 2022-12-20, 21:16 Łożysko wałka zdawczego
|
|
|
Kupiłem jakiś czas temu etz150 rocznik 1991, jeździ, jest sprawna. Zabrałem się za mały remont, dotyczący bardziej wyglądu, malowanie, odświeżanie i takie tam inne. Silnika nie zamierzałem i nie zamierzam ruszać, ale leciało troszkę spod zębatki zdawczej. Po odkręceniu tej blaszki z uszczelniaczem stwierdziłem: brak podkładki dociskającej uszczelniacz, a łożysko wałka zdawczego jest "na równo" z karterem. Z tego co widziałem na jakimś filmie łożysko powinno być tam "wpuszczone" 0,2 do 0:3mm względem karteru, Czy jest to jakiś wielki feler, czy nie brać sobie tego do głowy?, zaznaczam, że motocykl jeździ dobrze, biegi wchodzą bez zarzutu, luz też, na sprzęgło nie narzekałem. Dzięki za ewentualne sugestie i podpowiedzi. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-12-21, 09:28
|
|
|
Jeśli jeździ to zostaw jak jest. A wyciek nie koniecznie musi być z uszczelniacza tego walka zdawczego a wynikać może z wyrobienia się już tulejki w walku zdawczym. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 391 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2022-12-21, 15:36
|
|
|
Koniefka napisał/a: | łożysko powinno być tam "wpuszczone" 0,2 do 0:3mm względem karteru |
Nie jest to jakaś fabryczna specyfikacja ale większość normalnych silników ma to łożysko "wpuszczone" ok 0,8-1mm, jeśli jednak masz tak wysoko jak piszesz to może znaczyć iż wałek zdawczy jest zbyt daleko od przesuwki i mogą wystąpić kiedyś problemy z 5-tym biegiem. Wartość która podałeś to zalecany luz pomiędzy łożyskiem a dekielkiem z uszczelniaczem. Organoleptycznie sprawdź czy wałek nie ma luzów w łożysku lub czy też nie "ugina" się na wskutek zużycia tulejki. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|
|