» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2020-02-09, 00:24
sprzęgło MZ Es
Autor Wiadomość
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-02-08, 17:19   sprzęgło MZ Es

Witam doświadczonych klubowiczów.... Ja jestem nowym klubowiczem i nowym właścicielem MZ Es 250/2. No i trafił mi się problem- pękła sprężyna startera. Wiadomo- demontaż obudowy sprzęgła, Gorzej z montażem- sprzęgło nie było nic ruszane, poza elementami sterowania- dźwignia wysprzęglająca, cięgno itp. Montaż był przeprowadzony z książką w ręku- rurka z 11 mm, regulacja płytką itp.Linka nowa. No i nic- nie ma rozłączenia. Manetka chodzi fajnie, odpowiedni opór i luz na manetce- sprzęgło nie działa. Co mam z tym robić dalej?!
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5347
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-02-08, 17:23   

Skoro prędzej działało a teraz nie działa, to oznacza, że coś źle złożyłeś. Może się tarczę posklejały. Wrzuć 2 bieg wciśnij sprzęgło i motocyklem przod i tył ruszaj, może puści.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-02-08, 17:47   

Jak pisałem- sprzęgła samego nie ruszałem, tylko to co w obudowie. Bez włączonego silnika biegi przerzuca jak trzeba, na luzie dzisiaj odpaliłem po zimie (gaźnik po całkowitej regeneracji). A to co w obudowie jest- nie sposób pomylić przy montażu. Może faktycznie sklejone te tarcze? olejem jeszcze nie zalewałem.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2843
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-08, 19:11   

Regulacja pod dekielkiem na 3 śruby :?:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-02-08, 19:32   

Była i regulacja, była- na odkręconej pokrywie, później na przykręconej (cięgło 11 mm na rurce), później w desperacji nawet do oporu w lewo płytką regulacyjną- bez skutku. Z tym że próba sprzegła wygląda tak że przy uniesionym tylnym kole włączam jakiś bieg- koło jest blokowane przez silnik. Przy wciśniętej manetce- dalej jest blokowane. Nie rozłącza się.
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-02-08, 19:41   

Oczywiście próba na wyłączonym silniku. Dzisiaj na chwilkę uruchomiłem silnik po zimie, założony gaźnik po regeneracji w Zabytkowe-Motocykle.... Zaskoczył ok, ale tylko na luzie chwilkę.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5347
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-02-08, 21:50   

Sprawdź tak jak pisałem wyżej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-02-09, 09:48   

dzięki , tak zrobię....
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-02-13, 18:14   

A jednak..... Dzięki ETZ_PRORIDER za dobre słowo i jeszcze lepszą radę. Nie musiałem nawet za dużo pchać- po paru krokach do przodu i paru do tyłu sprzęgło puściło... I wszystko Ok, nawet mała jazda wiosenna była :smile:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5347
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-02-13, 22:56   

Często się zdarza. Mam kilka takich przypadków za sobą. Niestety nie zawsze to rozwiązanie daje pozytywne efekty. Kiedyś miałem tak mocno sklejone sprzęgło, że po rozebraniu wyszedł na zewnątrz cały pakiet tarcz i przekładek sklejone do tego stopnia, że musiałem śrubokrętem rozklejać ten pakiet :D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2020-02-13, 23:08   

Warto, podczas długiego postoju, nacisnąć parę razy starter na wciśniętej klamce sprzęgła, aby rozkleić tarcze.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7613
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-02-13, 23:17   

Najprościej uruchomić silnik, postawić na centralnej (dla bezpieczeństwa - przednim kołem dojechać do ściany). Usiąść i przechylić się do przodu, tj. dociążyć przód tak, aby tylne koło było w powietrzu, następnie włączyć pierwszy bieg, trzymając wciśniętą klamkę zwiększyć obroty do ok. 4-5 tys. i powoli wciskać tylny hamulec - tak aby nie zdusić całkiem silnika. W razie potrzeby odkręcać manetkę. Jak hebel dobry, to puści na pewno. Jeśli nie puści, to hamulec tylny do poprawki :twisted:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5347
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-02-13, 23:26   

I po co tak komplikować? Metoda jest skuteczna ale jakiś młody gniewny tak zrobi i narobi bałaganu w sprzęgle i silniku.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7613
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-02-14, 21:03   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
I po co tak komplikować? Metoda jest skuteczna ale jakiś młody gniewny tak zrobi i narobi bałaganu w sprzęgle i silniku.


W moim przypadku nic to nie dawało, nawet pchanie we dwóch na wciśniętym sprzęgle nie chciało nic dać. Tylko próba hamulca. Nie wiem o co Ci chodzi z bałaganem w silniku przy tym sposobie :roll:

Edit Jest jeszcze jedna zaleta mojej metody - nie napocisz się jak przy kopaniu ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Nicolas905 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023
Posty: 72
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-03-27, 13:41   

Panowie odkopie temat mam do wymiany tarcze sprzęgła bo stare były starte i czy wymieniać też te metalowe przekładki na nowe czy zostawić stare?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7613
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-03-27, 16:32   

Wymieniać, one robią gros roboty jeśli chodzi o brak uślizgu.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Nicolas905 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023
Posty: 72
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-03-27, 19:57   

Jakiej firmy polecacie te metalowe przekładki lub w jakim sklepie internetowym kupić
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-03-28, 08:34   

Ja kupowałem od Bethera. https://betcher.com.pl/pl/p/Tarcza-zewnetrzna-1%2C5mm/4772
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 15