Przesunięty przez: hubertbaran 2009-10-16, 12:45 |
Szczelina między tłokiem a głowicą etz 150 |
Autor |
Wiadomość |
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-05-26, 13:05
|
|
|
grzybol napisał/a: | nie wiem czy po prostu wal wtedy po dupsku nie dostaje, |
No właśnie o to też chodzi, a mimo że wał mam po regeneracji i zrobione tylko klikaset km to słychać jak ten korbowód charakterystycznie napierdala (tzn stuka).
Napisałem w tym temacie, bo już chyba tylko to zostało z możliwych przyczyn słabego wkręcania się na obroty mojego silnika. Silnik mam po kapitalnym remoncie, prawie 1000km nabite, docierany prawidłowo, a po nagłym dodaniu gazu z wolnych obrotów nie wkręca się zbyt żwawo. Zapłon ustawiony 2,75mm, gaźnik 30n3 również(próbowane na różne sposoby), filtr powietrza czysty, świeca ma kolor kawy z mlekiem. Zacząłem szukać wszystkich możliwych przyczyn, no i została 2mm szczelina pomiędzy tłokiem a głowicą.
Nie wiem jak ten silnik reaguje na zmiane tej szczeliny o 0,8mm więcej w stosunku do granic normy (0,9 - 1,2mm). Dlatego też chce coś z tym zrobić, a z kolei obawiam się o ten nieszczęsny wał. |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2009-05-26, 16:50
|
|
|
adik204, szczelinke musisz poprawic, moim zdaniem bezapelacyjnie, bo moze nie, a moze tak, cos sie stanie i bedziesz na siebie przeklinal. Mz jest produkowana wg. zasady "ordnung muss sein", i bledow montazu (w tym przypadku nie ustawienia poprawnego stopnia sprezania), slabej jakosci czesci, po prostu nie wybacza.
Nie wkrecania sie na obroty szukal bym w gazniku, ale to wowczas gdy poprawisz szczeline miedzy tlokiem a glowiczka. Jak dla mnie, w mieszance brakuje powietrza. Sprobuj skolowac inny gazior, wrzucic i sprawdzic temat. Najlepiej ten 30N2-5 , bo do tych od etz 251, osobiscie przekonania nie mam.
pzdr. |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-05-26, 18:49
|
|
|
grzybol napisał/a: | adik204, szczelinke musisz poprawic, moim zdaniem bezapelacyjnie, bo moze nie, a moze tak, cos sie stanie i bedziesz na siebie przeklinal. |
Hmm, ale co może się stać, oprucz tego, że straciła trochę kompresję = moc?
grzybol napisał/a: | Jak dla mnie, w mieszance brakuje powietrza. Sprobuj skolowac inny gazior, wrzucic i sprawdzic temat. Najlepiej ten 30N2-5 , bo do tych od etz 251, osobiscie przekonania nie mam. |
Testowane na 2 gaźnikach 30n3, a ten co mam teraz pochodzi z etki o bardzo małym przebiegu. A powietrzem w gaźniku też się bawiłem, niebyło różnicy jeżeli chodzi o szybkość wkręcania się na obroty. |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
kotek34
Motocykl: MZ TS 150 M72 K750
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2006 Posty: 60 Skąd: k/Zywca
|
Wysłany: 2009-05-26, 20:07
|
|
|
Tez dzisiaj zmierzylem ta szczeline i tez mam w tym miejscu 2mm, podkladki pod glowica nie moge usunac bo glowica jest krzywa troche i bez uszczelki ucieka kompresja a kazdą jedna np. preszpanowa od razu wydmuchuje. Obecnie mam taki krazek aluminiowy i trzyma. Predzej pod cylindrem moglbym sprobowac zmienic, ale nie pamietam jaka tam jest gruba. Tez mam korbe po regenracji i nakrecone jakies 2k km. I tez w silniku mi ten wal tak klepie dziwnie, ale ogolnie to motor chodzi OK. Nie wiem co o tym myslec.
Kolego jesli mozesz napisz, jak zmiejszysz ta szczeline czy poprawilo sie cos. |
|
|
|
|
D.J.
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 38 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Jankowice
|
Wysłany: 2009-05-28, 23:01
|
|
|
kotek34 napisał/a: | bo glowica jest krzywa troche | to proponuję splanować. Nas pewno pomoże i na pewno nie będzie dmuchać. |
|
|
|
|
j3drus
Motocykl: YAMAHA FZR600 ETZ150
Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 70 Skąd: Rzeszów-okolice
|
|
|
|
|
Zimny_5
Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 233 Skąd: Wronki
|
|
|
|
|
j3drus
Motocykl: YAMAHA FZR600 ETZ150
Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 70 Skąd: Rzeszów-okolice
|
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2024-04-26, 13:36
|
|
|
Odkopie temat koledzy ile wynosi poprawna szczelina między tłokiem a głowica w MZ TS 125??? |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 305 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-04-26, 19:22
|
|
|
Nie jest to w zaden sposob precyzowane, poza konbinowaniem z uszczelkami pod cylkiem nie masz mozliwosci regulacji wiec dajac seryjna uszczelke, ktora jest bardzo cienka (0.2mm) jest zawsze OK. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2024-04-26, 22:08
|
|
|
Mam kupiony zestaw uszczelek więc dam tylko uszczelkę według twojej porady, smarować dodatkowo uszczelkę jakimś silikonem lub uszczelniaczem czy jest to zbędne i wystarczy sama uszczelka ? |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 305 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-04-26, 22:13
|
|
|
Jesli przylgnia jest ok to smarowac nie trzeba. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
|