Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:31 |
Zapłon - cewka przegrzewana i spalona - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
wost
Motocykl: MZ 251
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 9 Skąd: Nowy Sącz / Kraków
|
Wysłany: 2006-07-25, 07:18 Zapłon - cewka przegrzewana i spalona - MZ ETZ 251
|
|
|
witam
mam takia sprawe - mialem male problemy z pradem (wracalem ostatnio bez ladowania) - podladowalem akumulatorek, podpialem i przekrecilem kluczyk. postal tak sobie na wlaczonym zaplonie kolo 15 minut, podszedlem, wlaczylem kierunki - super migaja, nacisnalem sygnal i rozlegl sie huk jakby 10 petard na raz walnelo dotykam cewki a ta az parzy!! co sie moglo stac?? pewnie juz po cewce (wczoraj juz nie mialem sily sprawdzac) ale sie wymieni i nie ma problemu.... szukam przyczyny!! czy ktos ma jakis pomysl co sie moglo stac??
z gory dziekuje za kazdy pomysl.... |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2006-07-25, 08:30
|
|
|
było już, w książe "jeżdżę....." pisze, że jak masz zwykły zapłon i zostawisz na włączonym zapłonie, to może się tak zdarzyć że będziesz miał zwarte platynki i wtedy prąd będzie płynął przez cewke, nagrzeje ją i spali, ale w w opisie widze że masz 251 (czyli elektronik), ja też mam elektronika i nie wiem czy w elektroniku to też się stanie ale raczej tak, bo przecież zapłon to zapłon |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-07-25, 08:40
|
|
|
Spaliłeś cewkę. Przyczyna-motocykl stał na włączonym zapłonie. Jaki masz regulator napięcia? Mechaniczny czy elektroniczny? |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
wost
Motocykl: MZ 251
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 9 Skąd: Nowy Sącz / Kraków
|
Wysłany: 2006-07-25, 09:31 spalona cewka.....
|
|
|
witam
dzieki za informacje.... regulator mam elektroniczny, ten niebieski z 5 kabelkami (chodzi bardzo dobrze). mam tylko nadzieje ze poza cewka nic sie nie uszkodzilo.... bo bardzo sobie chwale zaplon elektroniczny i oby sie nie uszkodzil przy okazaji ale to sie zobaczy dzisiaj jak juz zakupie nowa cewke.....
I JUZ NIGDY WIECEJ NIE ZOSTAWIE WLACZONEGO ZAPLONU (musze sobie zapamietac ze jak zadzwoni telefon to trzeba go wylaczyc....)
dzieki |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-25, 11:52
|
|
|
wost, spoko, teraz sie nauczysz |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2006-07-25, 19:41
|
|
|
mie tez cewka wystrzeliła w gokarcie jak nie wyłaczyłem zapłonu. Pozniej dwa dni skrobałem z ramy to coś brazowe co jest wewnątrz cewki |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-07-25, 23:30
|
|
|
Dokłednie jak powyżej wszystko, jeśli chodzi o zapłon elektronicznyto w swojej praktyce zauważyłem, że montowano tam różne odpowiedniki tranzystora mocy, jesli miałeś wersje 15A to nie powinno mu sie nic stać, jedynie uszkodzona cewka, no chyba że w wyniku eksplozji cewki nastąpiło wewnętrzne zwarcie, wówczas tranzystor mógł paść, ale to skrajny przypadek, powinno być dobrze, a jak nie będzie to zgłoś sie do mnie z sterownikiem. |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-07-25, 23:32
|
|
|
a czy jak cewka jest hmm bardzo ciepła, to źle? może mieć walniete uzwojenie pierwotne, i jak to dokładnie sprawdzić? |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-26, 00:03
|
|
|
ciepła mzoe być (musi) bo wydziele sie na niej duza moc, ale zeby wybuchła, to musiała miec jakąć wade,... |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-07-26, 00:05
|
|
|
Sprawdź opór uzwojenia, jedyna metoda, owszem nawet sprawna sztuka sie musi po dłuższym czasie grzać... |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
wost
Motocykl: MZ 251
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 9 Skąd: Nowy Sącz / Kraków
|
Wysłany: 2006-07-26, 08:01 a jednak cewka dziala.....
|
|
|
witam
najdziwniejsze jest w tym wszystkim to ze cewka jednak dziala!!!!! iskra taka ze chlopa by zabilo..... nie zdazylem jej odpalic bo czyscilem zbiornik z syfu z naszych stacji i nie chcialo mi sie juz go zakladac ale przejrzalem cala instalacje - wszystko swieci i mruga
tylko w takim razie co tak strzelilo??!!?? i jakie beda skutki na przyszlosc??
dzisiaj ja uruchomie i podziele sie "wrazeniami"
pozdrawiam |
|
|
|
|
Madzia
ride to be free...
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 35 Dołączyła: 25 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: Swiat
|
Wysłany: 2006-07-26, 15:26
|
|
|
wost napisał/a: | w takim razie co tak strzelilo??!!?? | sprawdz czy masz powiertze w oponach |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-07-27, 00:38
|
|
|
A moze to Ci wystrzeliła miesznka w wydechu ... Choć to niemożliwe , skoro mówisz że niczym nie ruszaleś ( chodzi o ukl sterujacy iskrą) i było buuuuuuum!...
Ale wg, mnie to nie cewka wn strzeliła ..... |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
Wysłany: 2006-07-29, 20:39
|
|
|
Mam pytanie związane z cewką. Moja cewka po 15 minutach jazdy jest już gorąca czy to jest normalne?? A podłuższej jeździe to jest bardzo gorąca można nawet się oparzyć!! |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339 |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2006-07-29, 21:17
|
|
|
Nie powinna się aż tak grzać :-/ ........ Po dłuzszej jeździe moze byc najwyżej ciepła.........
Jak masz moizliwoesc to podłącz inną i zobacz czy będzie to samo , ob takie grzanie moze,być powodem zbliżajacej sie awarji tejże cewki wn........... |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-29, 21:38
|
|
|
moze nawet parzyc, przy takich tempraturach otoczenia i wolnej jezdzie to nic nadzwyczajnego,
lecz nie przecze, moze byc cos nie tak, najlepiej jak byś zmierzył jej opór i napięcie łądowania...
PS. drut którym jest nawinieta wytrzymuj do 150 st. |
|
|
|
|
|