Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:05 |
Silnik - Różne silniki? - ES 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
Smielo
Motocykl: MZ ES250/2 JAWA350TS
Dołączył: 28 Gru 2005 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-08-01, 21:46 Silnik - Różne silniki? - ES 250/2
|
|
|
Witam!
Czy ktoś miał doczynienia z różnicami w cylindrach przy trophy, od strony gaźnika niektóre mają wysunięte żeberka, różnią się również króćcami do gażnika (dłuższe i krótsze). Może ktoś wie czy, kiedy i dlaczego wprowadzono zmiany? Jak zainteresowanym wiadomo w Trophy różnice nie występują tylko w tym elemencie więc może wspólnie uda się określić w jakich rocznikacz występowały dane rozwiązania....... (wydech, podnóźki kierowcy, mocowanie filtra powietrza i pewnie jeszcze kilka niuansów) |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-12-02, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-08-01, 22:44
|
|
|
Tropiki do 69 roku miały w kanale ssącym taki nosek. Moc wynosiła 17.5KM. Po 69 tego noska w cylindrach już nie było, byl większy stopień sprężania i moc wynosiła 19KM. Co do króćców to niespotkałem się z innymi wersjami. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Smielo
Motocykl: MZ ES250/2 JAWA350TS
Dołączył: 28 Gru 2005 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-08-02, 18:58
|
|
|
Kroćce poza długością różnią się również wielkością kanału (co zapewne spowodowane było zmianą okna w cylindrze), oraz rozstawem otworów mocujących. Czy na przełomie 69/70 cały silnik przeszedł modyfikację? Na przykład wejście wiązki w karter, oś kopniaka. Remontuję trophy z 69 i mam kilka zagwozdek które części zastosować, motorek był w stanie złomowym więc z oryginału niewiele zostało Na szczęście nadwozie już mam prawie skompletowane i biorę się za silnik. |
|
|
|
|
|