» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-11-25, 13:06
Oznaczenie tłoka ETZ 250 i 251
Autor Wiadomość
krukoski 
DOA M766


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-08-24, 21:22   Oznaczenie tłoka ETZ 250 i 251

Witam.
Gdy nabyłem MZ nie zaglądałem do silnika ponieważ pracował ok. Ostatnio miałem awarię w swojej ETZ 250. Nie chciała wkręcać się na obroty i dzwoniła.
Dzisiaj zdjąłem cylinder żeby zobaczyć czy wszystko ok i zdziwiłem się gdy zobaczyłem tłok. Środkowy pierścień rozleciał się na kawałki, resztki znalazłem w wydechu, górny pękł a dolny jeszcze się trzyma. Poza tym kawałek tłoka odpadł (kawałek paska pomiędzy pierścieniami) ale to raczej u poprzedniego właściciela. Gładź cylindra nie naruszona, nie pozostaje mi nic innego jak kupić nowy tłok, pierścienie, zrobić szlif cylindra i przy okazji powymieniać łożyska na wale itp. Teraz mam ten tłok przed sobą i wybite jest na nim oznaczenie: 69.6 K20, na cylindrze nie ma żadnego oznaczenia. W temacie:
Kod:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=5862&highlight=pasowanie+pierscieni
nie ma takiego oznaczenia. O co w tym chodzi? Dodam, że pierwszy raz rozbierałem silnik więc jeszcze sporo nie wiem. Proszę o porady.

_________________

Moja eMZecia :)
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-08, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2009-08-24, 21:27   

69.6 to oznaczenie tłoka że ten tłok jest do ETZ np. 69.3 jest do jaskółki (jeśli się mylę poprawcie)
K20 to odlew z jakiego tłok jest wykonany
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-08-24, 21:32   

Liczba 69.6 to jest oznaczenie tłoka do etz 250/251 a K20 to nic innego jak lepszy materiał wykonania tłoka, zawiera więcej krzemu i jest ciemniejszy, czyli lepszy ;)

Ups kolega mnie uprzedził :P
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
krukoski 
DOA M766


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-08-24, 21:34   

Ok dzięki panowie, a żeby sprawdzić który szlif był to trzeba zmierzyć średnicę cylka i tłoka?
_________________

Moja eMZecia :)
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-08-24, 21:43   

Na denku tłoka powinien być wybity rozmiar tłoka ;)
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
krukoski 
DOA M766


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-08-24, 21:48   

Nie ma innych oznaczeń, poważnie. Tylko rodzaj stopu i to oznaczenie 69.6
_________________

Moja eMZecia :)
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-08-24, 21:52   

krukoski, wyczyść górną powierzchnie tłoka z nagaru i zobacz czy tam nie ma jakiegoś oznaczenia
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
krukoski 
DOA M766


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-08-24, 22:19   

Jest jakoś słabo nabite 69 nic po przecinku, później +6
Niżej 6.4 obok 5 i niżej strzałka kierunkowa.
_________________

Moja eMZecia :)
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-08-24, 22:21   

Dobra stary, nic tu po nas, weś suwmiare, zmierz tuleje cylindra i porównaj ;) http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=5862 :piwo:
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Fuga 


Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 295
Skąd: Klonowa
Wysłany: 2009-08-24, 23:12   

AdEk2007a co do tego tłoka to lepszy stop tłoka to AK 20 do mztki
_________________
http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-08-25, 00:15   

Obojętnie czy Ak20 czy K20 :P
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
krukoski 
DOA M766


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-08-25, 17:23   

No w sumie suwmiarka i wszystko jasne :)
Cylek ma 69.5, czyli I szlif. Trzeba tylko nabyć tłok do drugiego szlifu, aha i sprawa z pierścionkami... w szlifierni sami dobierają, czy ja muszę dobrać?
_________________

Moja eMZecia :)
 
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2009-08-25, 18:24   

Pierścionki dobierasz w sklepie jak już będziesz miał zrobiony szlif tak by na zamku był szczelina szerokości żyletki.
Odnośnie szlifu powiedz w zakładzie by ci zfazowali okna.
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16