Przesunięty przez: sIaj 2011-10-24, 19:10 |
Numery karterów |
Autor |
Wiadomość |
Fuga
Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 295 Skąd: Klonowa
|
Wysłany: 2009-04-25, 21:21 Numery karterów
|
|
|
Witam czy tu znajdują się numery partii karterów te co maja być identyczne jakie objawy są jeśli te numery będą rożne poprzedni właściciel na tym jeździł i było wszytko dobrze co myślicie na ten temat Pozdr i czekam na odpowiedzi z waszej strony |
_________________ http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944 |
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-09, 08:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bary251
Motocykl: silver etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 45 Skąd: kurów
|
|
|
|
|
Fuga
Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 295 Skąd: Klonowa
|
Wysłany: 2009-04-26, 15:10
|
|
|
to pomoze mi ktoś bo mam okazje kupić kartery które maja takie numery lewy 26 a prawy 6 a ja w swoich mam lewy 30 a prawy 26 nie wiem czy sobie to po zamieniać różnica roku produkcji wiecie o co mi chodzi Pomocy pomocy będę wdzięczny Pozdr proszę |
_________________ http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944 |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1034 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2009-04-26, 23:27
|
|
|
Jakie numery karterów? Kartery były pasowane parami i połówek nie powinno się rozłączać. Stanowią całość pasowaną do siebie fabrycznie. To, że będziesz miał identyczne numery na połówkach z różnych silników wcale nie oznacza, że bedą ze sobą idealnie pasowały. Zasada jest prosta. Obydwie połówki z jednego, fabrycznego silnika. Zbieranina to padaka. Zawsze jednak jakoś można spasować i będzie to chodziło.
[ Dodano: 2009-04-26, 23:53 ]
Aha. Zmień nazwę tematu, bo poleci do śmietnika. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
krzysiek920707
krzysiek
Motocykl: MZ 251 ETZ
Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2011-09-18, 16:28
|
|
|
Witam
Odświeżam temat mam takie pytanie,jak to jest z tymi numerami karterów w MZ ETZ 250?Kupiłem MZ ETZ 250 w częściach i na jednym karterze jest napisane:29-41.029 Kok.5 a na drugim:29-41.027 Kok.4. W WSK na karterach były takie same numery na jednym jak i drugim karterze.Czy te numery które podałem świadczą że kartery są każdy z innej ,,parafii"?U siebie jeszcze silnika nie rozbierałem to nie wiem jak jest u mnie. |
|
|
|
|
GIXXER
Motocykl: ETZ 250,251,301,GSXR
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 182 Skąd: Lipno
|
Wysłany: 2011-09-18, 21:21
|
|
|
nie. To sa numery katalogowe czesci. Oba kartery (lewy i prawy) maja inne numery czesci. |
|
|
|
|
krzysiek920707
krzysiek
Motocykl: MZ 251 ETZ
Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2011-09-18, 21:41
|
|
|
To jak rozpoznać że kartery są z tej samej pary? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-09-18, 21:47
|
|
|
Po śladach zużycia gładzi łączących oba kartery, jakości wykończenia itd... |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-19, 00:02
|
|
|
krzysiek920707 napisał/a: | na jednym karterze jest napisane:29-41.029 Kok.5 a na drugim:29-41.027 Kok.4. |
Nie wiem co oznacza to "K0k4" i "K0k5", ale u mnie na obu jest K0k4. Różnią się tylko tymi wcześniejszymi cyframi - tak jak u Ciebie, na jednym 027, na drugim 029. Na drugim - zapasowym - komplecie karterów mam identycznie, więc możliwe, że masz jednak z różnych silników kartery. Mogą być później przez to problemy z osiowością otworów, wycieki, problemy ze skrzynią. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-09-19, 20:40
|
|
|
problemy ze skrzynią to przede wszystkim. widoczne czasem po krótkim czasie a czasem po długim. np z tego co pamiętam w temacie Mczmoka pisał ze na swojej skrzyni zrobił około 100tyś czy nawet więcej to jest bardzo dobry wynik gratuluje mu dobrego uzytkowania. a w innych zdekompletowanych z paru silników z karterami nie od pary moze się jeb..ć. więc tak jak Maxi mówi zbieranina nie ma sensu.. |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-11-30, 20:30
|
|
|
Pierwsze literki skrótu oznaczają z którego Kokilu zostały wyjęte.To było tylko informacja dla fabryki.
Troche odgrzewam kotleta... ale to co mówi MZ Maxi Perwers, to troche się mija z celem jego wypowiedzi
MZ Maxi Perwers napisał/a: | Stanowią całość pasowaną do siebie fabrycznie |
MZ Maxi Perwers napisał/a: | Zawsze jednak jakoś można spasować i będzie to chodziło. |
MZ Maxi Perwers napisał/a: | Kartery były pasowane parami |
Kartery nie były do siebie pasowane jak podkładki do zabieraka...
Kartery zaraz po wyjściu z kokila, były obrabiane najpierw do tego stopnia by można było je skrecić w całość (przylgnie). Następnie cały blok był obrabiany maszynowo. Tak by trzymało wszystko osiowość.
Pasowanie "każdy karter inny" nie wchodzi w grę!! Wał, wałek wstepnego przeniesienia napędu, wałek zdawczy nie będą równo szły po osi tylko wszystkie zboczą...a co za tym idzie, nagminne niszczenie łożysk jak i podzespołów! |
_________________
|
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1260 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-12-05, 09:54
|
|
|
A gdzie są te numery? Ciekawe jak jest u mnie, mam na 100% kartery od pary, kupiłem ete jak miała cztery latka |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-12-05, 17:12
|
|
|
W jaskółce to masz pod gaxniorem. Ale w etce to za cholere nie wiem, nie miałem nigdy stycznosci z tym sprzetemm.... |
_________________
|
|
|
|
|
|