» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Prawidłowe uruchamianie nowego akumulatora w MZ
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 166 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5185
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-03-05, 17:26   

Nawet nie podładowuję :grin:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2021-04-07, 19:05   

Milicyjny napisał/a:

Rosja to nie kraj, to stan umysłu... :roll:


W Polsce też tak wybuchają. Kilkukrotnie na robocie mi się zdarzyło, kiedyś raz w IŻu nawet.

Co ciekawe, raz mi wyjebało taki całkiem świeży, miał może ze trzy lata.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1030
Skąd: Katowice
Wysłany: 2022-01-07, 00:43   

Witam
"Chciałem wam napisać story jak dbam zimą o swoje akumulatory..."
Mianowicie tak na początku roku i podczas postoju naszych motocykli chciałem przypomnieć wam o konieczności okresowej konserwacji akumulatorów. Polegającej na naładowaniu do pełna choć może nie koniecznie na stacji benzynowej :lol: a w swoim warsztacie a to wodą destylowaną jeśli macie akumulator ołowiowy jeszcze....
No i oczywiście dajcie też mu "posmakować prądu" :lol: Nie zapomnijcie oczyścić klem z sody i nasmarować je wazeliną techniczną. Wasz akumulator lubi ten smak na klemach. Dla niego to jak dla was miód na chlebie... :lol:
Możecie zdać mi raport jak tam Wam przebiegła ta akacja "akumulator 2022r" poniżej tematu. Moje akumulatory aż cztery naładowane bo ampery były jak miecze do gardła wciąż połykane... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 166 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5185
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-01-07, 08:35   

A widzisz, we wtorek ładowałem w pomarańczowej 250/300 i ładował się może 40 minut i był już full, wczoraj wziąłem od zielonej 250 do domu na ładowanie, to zajęło mu to około 25minut bo to 4Ah, jeszcze zdejmę od 150-tki i zobaczę ile mi zajmie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 707
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-01-08, 09:57   

Marcin W. czym ładujesz, Jakimś automatem? czy zwykły prostownik?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1030
Skąd: Katowice
Wysłany: 2022-01-08, 14:03   

Wolf, Do obsługi motocyklowych akumulatorów starcza zwykle Oxford Oxmiser 900. Mam tą ładowarkę na pewno z sześć lat jak nie więcej... ( więcej info na pierwszej stronie tego tematu) W tym roku miałem pod ręką rosyjski prostownik Kulon 820 który zamówiłem prosto z Rosji. Jest to jeden z niewielu prostowników akumulatorów który robi gęstość elektrolitu jeśli posiadacie akumulator ołowiowy z płynnym elektrolitem.
Parametry i zastosowanie opisane tutaj w instrukcji obsługi: https://drive.google.com/file/d/1aF7PFdMsS7h3SPN7_Km-0RZDqCpGuEpG/view
Więcej o nim tutaj:
https://www.youtube.com/w...el=mrAkumulator
Można nim ładować akumulatory od 6-12V i 1...15A i ma kilka specjalistycznych funkcja jak odsiarczanie i rozładowywanie. Ratuje także akumulatory które nazbyt się rozładowywały. Zwykle te inne ładowarki i prostowniki automatyczne gdy napięcie spadnie na akumulatorze poniżej 10,5V to prostownik uznaje że akumulator jest uszkodzony i nie podejmuje próby jego ładowania. Mając tego Kulona 820 można uratować taki akumulator.
Minus zakupu tego prostownika jako że jest sprowadzony z Rosji nie ma na niego gwarancji..
Jest i też mniejsza wersja typowo do ładowania akumulatorów motocyklowych 6-12V 5A Kulon 405. Tutaj filmik i prezentacja jego możliwości https://youtu.be/rVp0Bu3Xo0Q
Jeśli jednak chcieli byście mieć jakieś inne ładowarki czy prostowniki to mogę jeszcze takie polecić cała rodzinne VICTRON różniące się prądem ładowania i czasem są dedykowane do różnych pojazdów czy urządzeń. Cały proces ładowania można kontrolować poprzez aplikacje na telefon Victron Connect.
Tutaj test tej ładowarki w wersji VICTRON Blue Smart 7A https://www.youtube.com/w...el=mrAkumulator
Jeszcze inną rodziną ładowarek jest marka NOCO. Tam też najdziecie coś do ładowania akumulatorów motocyklowych i samochodowych w zależności od potrzeby...
Prezentacja tutaj:
Noco 5 https://www.youtube.com/w...el=mrAkumulator
NOCO Genius 10 https://www.youtube.com/w...el=mrAkumulator
Wspomnę jeszcze o tej marce CTEK tu również w różnych wersjach. Tutaj kolejny filmik który porównuje wymienione wcześniej ładowarkę NOCO 10 z właśnie CTEK MXS 10
Chyba wszystkie godne uwagi prostowniki i ładowarki wymieniłem reszta w gronie osób które zajmują tematyką akumulatorową nazywane są pogardliwie co najwyżej "podładowywarkami". :mrgreen:
Mając dobry prostownik czy ładowarkę jesteśmy wstanie naładować akumulator w 100% :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1030
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-09-06, 01:22   "Ku przestrodze"

Witam chciałem się podzielić swoją dzisiejszą przygodą z akumulatorem... Zasadniczo nie ważne gdzie on jest czy w motocyklu czy samochodzie bo tak samo trzeba się z nim ostrożnie i zgodnie ze ogólnymi zaleceniami obchodzić aby nie narobić sobie kłopotu...
Dziś słoneczny dzień i wydaje się ze nikt nie powinien mieć kłopotu z odpaleniem samochodu a jednak zdążają się takie sytuacje.
Pojechałem na zakupy na parkingu widzę starszą panią która ma kłopot z odpaleniem samochodu. Dojechał już do niej jej mąż próbował jej pomóc ale miał za krótkie kable rozruchowe i typowo marketowe gdzie więcej jest izolacji jak samego przewodu. Zapytałem czy może pomóc na co chętnie przystali. Poleciałem po swoje długie i grube kable.
Do samochodu dawcy zostały podłączone klemy z akumulatora a u biorcy został jedna klema do podłączenia. Jeszcze dobrze klema nie chwyciła a już iskrzyło. Poprosiłem o wyłączenie wszystkich odbiorników w samochodzie biorcy. W końcu podpiąłem klemę a po może dwóch sekundach nastąpił wybuch akumulatora. :shock:
Kwas rozlał się pod auto i jakieś 2 m w obrębie samego samochodu. Jakaś opatrzność czuwała zapewne bo kwasem po oczach nie dostałem...
Klemy przewodów rozruchowych były prawidłowo podłączone zatem uznaje że przyczyną zaistniałej sytuacji było zwarcie w celi akumulatora który był rozładowany.
Morał z tej historii jest taki że jak nie znamy stanu akumulatora, historii serwisowania to trzeba bardzo uważać aby nie doznać uszczerbku na zdrowiu lub aby nie doznały go postronne osoby w chwili kiedy próbujemy odpalić czy to motocykl lub samochód jak w moim przypadku.
Tutaj BHP też okazuje się być ważne i może będzie to dziwne ale wraz z kablami rozruchowymi będę woził google ochronne które zwykle używam w warsztacie które ochronią moje oczy przed rozpryskiem kwasu podczas wybuchu akumulatora.
Co do podłączania akumulatora to widzę że w dwojaki sposób jest to zalecane przytoczę z jednej ze stron:

Cytat:
Podłączamy kable rozruchowe - krok po kroku:
Wyłączamy silnik.
Podpinamy czerwony przewód do plusa sprawnego akumulatora.
Drugi koniec czerwonego przewodu podłączamy do dodatniego zacisku (plusa) biorcy.
Czarny przewód podłączamy do minusa dawcy.
Drugi koniec czarnego przewodu podpinamy do masy.
Niektórzy doradzają, żeby najpierw podpiąć kabel czerwony i czarny do akumulatora dawcy (oczywiście odpowiednio do plusa i minusa). Potem czerwony do plusa biorcy, a na końcu czarny do masy. Obydwie metody są poprawne.

Wyłączamy silnik.
Czerwony przewód do plusa dawcy.
Czarny przewód do minusa dawcy.
Czerwony przewód do do plusa biorcy.
Drugi koniec czarnego przewodu podpinamy do masy.
Najważniejsze, żeby ostatnią czynnością było wpięcie czarnego kabla do masy.

Dodam tylko że czasem masa w samochodzie ma swoje specjalne miejsce do podłączenia kabla rozruchowego i tam należy podłączać biegun ujemny.
Źródło https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27950127,jak-odpalic-samochod-z-kabli-rozruchowych-kluczowa-jest-kolejnosc.html
Motocyklowe akumulatory też okazuje się że mogą wybuchnąć tu gość pokazuje taki już po wybuchu. https://www.youtube.com/w...X8lsRrD4&t=291s
Zatem uważajcie!!! :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7379
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2023-09-06, 21:04   

No to blacharka ładnie dostała :) Dobrze, że nie po oczach :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1030
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-09-06, 22:46   

kosior30,
No i lakier sąsiedniego samochodu również kwasem oberwał więc zrobiło się grubo :klnie: i po czasie może okazać się że kosztownie. Dzisiejsze lakiery są bardzo delikatne bo wiadomo ekologia. Kwas został zneutralizowany wodą mineralną bo taka była pod ręką. Samochód parkujący obok który oberwał kwasem miał jechać na myjnie.
Także wiecie bezinteresowna pomoc może być dla osoby chcącej pomóc bardzo kosztowana bo albo odbije się to na zdrowiu albo jeszcze po sądach będzie się latać gdzie każą zapłacić za powstałe szkody... :klnie:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 166 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5185
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-09-07, 09:54   

Dlatego dla uniknięcia takichże sytuacji, że można dostać kwasem poprostu najpierw podłączamy przewody do biorcy a nastepnie do dawcy :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1030
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-09-07, 10:45   

ETZ_PRORIDER, do takiej właśnie konkluzji doszedłem po tym zdarzeniu bo nie jest się w "strefie rażenia". Tutaj od strony dawcy podłączył mąż tej Pani który jakoś odczułem bardzo się śpieszył więc mi zostało podłączyć od strony biorcy. Gdybym sam podłączał rozplanował bym to inaczej... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7379
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2023-09-07, 18:19   

Marcin W. napisał/a:
Kwas został zneutralizowany wodą mineralną bo taka była pod ręką.


Generalnie kwas neutralizujemy zasadą - czyli płyn do naczyń (lub do spryskiwaczy ;) ), mydło itp.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1030
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-09-08, 11:14   

kosior30, Widać nie mieli a ja tam specjalnie nie ingerowałem jak się tego pozbędą. Zasugerowałem aby pojechali na myjnię która została nawet opłacona. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13